کدخبر: ۱۴۷۴
۰۳ مرداد ۱۴۰۴ ساعت ۱۷:۳۶
چاپ

رقابت ۱۴۹ ایلامی در آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری استان ایلام از برگزاری آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در ایلام با هدف گسترش و ارائه خدمات نوین و الکترونیک قضایی خبر داد.

فیض الله شیرزادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار تمدن زاگرس گفت: با هدف تسهیل دسترسی شهروندان به خدمات قضایی نوین، آزمون جذب متقاضیان تأسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، امروز با حضور ۱۴۹ داوطلب (۵۸ نفر زن و ۹۱ نفر مرد) در استان ایلام برگزار شد.

به گفته معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری استان ایلام، این آزمون به منظور صدور مجوز برای تاسیس تعداد ۱۶ دفتر جدید در سطح استان برگزار شده است.

شیرزادی گفت: در حال حاضر، تعداد ۲۳ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در استان فعال بوده و به مراجعین و شهروندان خدمات ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به اهمیت توسعه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اظهار داشت:هدف از برگزاری این آزمون، جذب نیروهای متخصص و توانمند برای ارائه خدمات الکترونیکی قضایی به شهروندان است و دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، به عنوان پل ارتباطی بین مردم و دستگاه قضایی، نقش بسزایی در کاهش اطاله دادرسی، کاهش هزینه‌ها و افزایش رضایتمندی عمومی را در پی خواهد داشت.

شیرزادی به مبنای قانونی تأسیس این دفاتر نیز اشاره و تصریح کرد: تأسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به تجویز تبصره ۲ ماده ۵۵۵ قانون آیین دادرسی کیفری و آیین‌نامه‌ ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بوده و این دفاتر با ارائه خدمات متنوعی از قبیل دریافت و ثبت دادخواست، شکوائیه، لوایح و سایر اوراق قضایی به صورت الکترونیکی، نقش مهمی در تسریع و تسهیل فرآیندهای قضایی ایفا می‌نمایند.

فیض الله شیرزادی در ادامه به مزایای استفاده از خدمات دفاتر الکترونیک قضایی اشاره کرد و گفت: شهروندان می‌توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری به دادگستری، از طریق این دفاتر خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند، همچنین با ثبت الکترونیکی شکایات، دادخواست‌ها و سایر اوراق قضایی، فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها از طریق این دفاتر تسریع خواهد شد.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری استان افزود: از جمله محاسن دیگر دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، امکان پیگیری پرونده‌ها به صورت آنلاین و دسترسی به اطلاعات مربوطه است و شفافیت در فرآیندهای قضایی را افزایش می‌دهدو مشروط به انجام صحیح وظایف و تکالیف مربوطه، ارائه خدمات توسط کارشناسان، کیفیت خدمات قضایی را ارتقاء می‌بخشد.

شیرزادی گفت: داوطلبانی که در آزمون کتبی موفق به کسب حد نصاب نمره شوند، به مرحله مصاحبه تخصصی راه خواهند یافت و پس از انجام مصاحبه و بررسی صلاحیت‌های فردی و تخصصی، مجوز تأسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برای افراد واجد شرایط صادر خواهد شد.

پربیننده ترین

آخرین اخبار