کدخبر: ۱۹۸۳
۱۷ مهر ۱۴۰۴ ساعت ۰۸:۱۱
چاپ

حرکت آموزش و پرورش استان ایلام به سمت آینده ای روشن با اجرای طرح های تحولی

مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام:ارتقاء مهارت‌های حرفه‌ای معلمان، بهبود فرآیندهای یاددهی و یادگیری، ایجاد محیط‌های پویا و متناسب با نیاز دانش‌آموزان، راه‌اندازی آزمایشگاه‌های سیار، توسعه هوش مصنوعی در آموزش و توانمندسازی معلمان در زمینه تغییر روش‌ها و الگوهای تدریس، از جمله اهداف پیش‌رو هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت:با اجرای طرح‌های تحولی، آموزش و پرورش ایلام به سمت آینده‌ای روشن حرکت می‌کند، ۳۵۰ مدرسه با کمتر از ۱۰ دانش‌آموز؛ نشان از توجه دولت به مناطق محروم در راستای انسداد مبادی بیسوادی است، اختصاص اعتبار ویژه برای مناطق مرزی جهت حفظ نیروی انسانی یک ضرورت مهم است.

در جریان سفر دکتر حاجی‌بابایی، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی، به شهرستان‌های جنوبی استان ایلام که به دعوت دکتر چراغی، نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی انجام شد، ایرج زینی‌وند، مدیرکل آموزش و پرورش استان، ضمن تقدیر از حضور نمایندگان، گزارشی جامع از روند کیفیت‌بخشی و توسعه عدالت آموزشی در استان ارائه کرد.

زینی‌وند با اشاره به موقعیت ژئوپلیتیک و استراتژیک استان ایلام، اظهار داشت: «در راستای سیاست‌های ریاست محترم جمهوری و با شعار "برای ایران، برای مدرسه"، مجموعه‌ای از برنامه‌های تحولی در استان اجرا شده است که هدف آن تحقق عدالت آموزشی و ارتقاء کیفیت یادگیری است.

وی در ادامه به برخی از مهم‌ترین دستاوردهای آموزش و پرورش استان اشاره کرد:

حذف مدارس سنگی و احداث مدارس جدید در مناطق محروم

آموزش و توانمندسازی ۳۱۵۰ معلم دوره ابتدایی و ۵۶۰۰ معلم دوره متوسطه

ایجاد توازن رشته‌ای با راه‌اندازی نخستین هنرستان جوار صنعت در استان

انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت نفت برای توانمندسازی دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار

اجرای طرح‌های «اجتماعات یادگیری» و «حامی»

احداث بیش از ۱۲۰ پروژه ورزشی در سطح مدارس استان

تدوین اطلس جامع آسیب‌های دانش‌آموزی

کسب ۳۵ مقام در جشنواره‌های علمی و آموزشی و ۵ مدال در المپیادهای دانش‌آموزی

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام همچنین به برنامه‌های آتی این اداره‌کل اشاره کرد و گفت: «ارتقاء مهارت‌های حرفه‌ای معلمان، بهبود فرآیندهای یاددهی و یادگیری، ایجاد محیط‌های پویا و متناسب با نیاز دانش‌آموزان، راه‌اندازی آزمایشگاه‌های سیار، توسعه هوش مصنوعی در آموزش و توانمندسازی معلمان در زمینه تغییر روش‌ها و الگوهای تدریس، از جمله اهداف پیش‌رو هستند.»

وی با اشاره به نسبت پایین دانش‌آموز به معلم (۹ به ۱) و تلاش‌های دولت در زمینه انسداد مبادی بی‌سوادی، افزود: «دولت با صرف هزینه‌ای دوبرابر، در مسیر ارتقاء شاخص‌های سوادآموزی گام برداشته است.»

زینی‌وند در بخش پایانی سخنان خود، برخی چالش‌های موجود در حوزه آموزش و پرورش استان را برشمرد و خواستار توجه ویژه نمایندگان مجلس به این مسائل شد:

وجود ۳۵۰ مدرسه با کمتر از ۱۰ دانش‌آموز

نیاز به تأمین زمین برای احداث مسکن فرهنگیان

کمبود تجهیزات آموزشی و کارگاهی در مدارس

ضرورت اختصاص اعتبار ویژه به مناطق مرزی برای حفظ و تقویت نیروی انسانی

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که این سفر، زمینه‌ساز رفع چالش‌های موجود و تقویت زیرساخت‌های تربیتی و آموزشی در مناطق محروم استان ایلام باشد.

پربیننده ترین

آخرین اخبار