ضرورت تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

معاون وزیر : آشنایی با روشهای تدریس نوین شرط لازم است اما کافی نیست؛ مهم آن است که معلم با اعتماد و باور به اثربخشی این روشها، آنها را در کلاس به کار گیرد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، شبکهسازی و تعامل مستمر میان معلمان را مهمترین ابزار برای ارتقای حرفهای فرهنگیان و شتاب در اجرای سند تحول بنیادین دانست و بر نقش کلیدی اجتماعات یادگیری در تحقق مدارس تراز تحول تأکید کرد.
همایش سرگروههای اجتماعات یادگیری معلمان استان ایلام روز سهشنبه با حضور «رضوان حکیمزاده»، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد و در این نشست، تأکید بر نقش اجتماعات یادگیری بهعنوان مسیری نوین برای توانمندسازی و حرفهایسازی معلمان، محور اصلی سخنان معاون وزیر بود.
حکیمزاده در این نشست با اشاره به اهمیت این اجتماعات، اظهار کرد که اجتماعات یادگیری بستری فراهم میکنند که معلمان بتوانند درباره جدیدترین روشهای آموزشی بحث و تبادل نظر کنند، تجربیات خود را به اشتراک بگذارند و با چالشها و فرصتهای مختلف نظام تعلیم و تربیت کشور آشنا شوند.
وی امکان شبکهسازی، همافزایی و ارتباط مستمر میان معلمان را از دیگر دستاوردهای اصلی این اجتماعات برشمرد و افزود: این ارتباطات مستمر موجب پویایی حرفهای معلمان و تبادل تجربیات نوآورانه در مدارس خواهد شد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش به هدف شکلگیری اجتماعات یادگیری معلمان اشاره کرد و گفت: اجرای راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، به ویژه اصلاح و بهبود روشهای تدریس بر پایه خلاقیت و بهرهگیری از تجربه همکاران، از اولویتهای این اجتماعات است.
حکیمزاده ادامه داد: با پیادهسازی اصول این سند، مدارس به محیطهایی تبدیل میشوند که زمینهساز پرورش دانشآموزانی خلاق و مشارکتجو هستند.
وی با تاکید بر اینکه ایده اجتماعات یادگیری از تاکیدهای شخص رئیسجمهور است، گفت که دکتر پزشکیان از ابتدای آغاز دولت خود، بر ضرورت تحقق تحول بنیادین در آموزش و پرورش و نقش فعال معلمان در کلاسهای درس تأکید داشتهاند و بر این باورند که این تحول باید از مدرسه و توسط معلمان آغاز شود.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش با یادآوری ضرورت تغییر نگرش معلمان نسبت به روشهای نوین تدریس تصریح کرد: آشنایی با روشهای تدریس نوین شرط لازم است اما کافی نیست؛ مهم آن است که معلم با اعتماد و باور به اثربخشی این روشها، آنها را در کلاس به کار گیرد.
پیش از برگزاری این همایش، معاون آموزش ابتدایی در بازدید از «دبستان مختار ۲» به عنوان یکی از مدارس الگوی تراز تحول بنیادین در استان ایلام، با فعالیتهای علمی دانشآموزان در قالب جشنواره جابر بن حیان، روند اجرای طرح «نماد» و اجتماع یادگیری معلمان این مدرسه بازدید کرد.
همچنین بازدید از مرکز جامع سنجش شهر ایلام از دیگر برنامههای سفر معاون وزیر به این استان بود
پربیننده ترین
- ● مرگ دلخراش راننده کمباین در هلیلان
- ● اسرائیل گرفتار در باتلاق
- ● پزشکیان در ایلام در قاب تصاویر
- ● مردم استان ایلام چگونه نامه ها و مشکلات خود را به رییسجمهور برسانند؟
- ● دعوت دو ورزشکار چرداولی به اردوی تیم ملی
- ● ره آورد اقتصادی سفر رئیس جمهور به استان ایلام
- ● احیای پتروشیمی دهلران و نقش آن در اشتغالزایی منطقه
- ● در منافع عمومی مسامحه وجود ندارد
- ● چرداول نیازمند نگاه خاص دولت پزشکیان
- ● دیدار احزاب اصلاحطلب با استاندار ایلام
- ● شهرداری ایلام و زیبا سازی شهر
- ● برنامه های مهم ۴ وزیر دولت پزشکیان در استان ایلام
- ● توسعه و نقش مشارکت سرمایهگذاران
- ● امر به معروف و نهی از منکر و احیای ارزش های اسلامی
- ● در دیدار مردمی رییسجمهور با مردم استان ایلام
آخرین اخبار
- ● استان ایلام ، پیشگام و پیشقدم در اهدای خون
- ● تردد زائران در روزهای تاسوعا و عاشورا در مرز مهران روان و آرام است// همه دستگاهها در آمادهباش کامل
- ● ۹ مدرسه فرسوده در دره شهر نوسازی می شوند
- ● واحدهای تولیدی پرچمداران اقتصاد مقاومتی
- ● هاشمیان سرمربی پرسپولیس شد
- ● در هفدهمین اجلاس اکو در آذربایجان
- ● رفع عمده مشکلات توسعه ای استان با تحقق اعتبارات سال جاری
- ● ۳ طرح عمرانی و خدماتی درشهرستان آبدانان افتتاح و کلنگزنی شد
- ● فضای کافی برای ذخیره آب خنک در مهران وجود دارد
- ● نشست معاونین استانداری های ایلام و واسط عراق برای تسهیل در تردد زائران
- ● مردم پای کار نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی
- ● خدمات دولت چهاردهم در جنگ ۱۲روزه قابل تحسین است
- ● توزیع منابع اعتبارات بر اساس ۲۵ شاخص است
- ● آیا تهران به جنگندههای نسل چهارم چین روی آورده است؟
- ● مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان قدس با اولویت و جدیت پیگیری می شود